Het is al weer een week geleden dat ineens mijn bedrijfsnaam VSI opplopte in mijn hoofd, dat ik ineens een logo had gemaakt en – zelfs een website heb opgezet. Dit gebeurde op een avond waarop ik van plan was de declaraties aan te maken aan zorgverzekeraars voor mijn zus. Mijn zus is een succesvolle ZZP-er in de zorg en doet haar werk vanuit haar hart met passie, op een manier zoals zij dat wil. Voor haar cliënten zet zij zich voor 120% in, maar voor de administratie van haar eigen bedrijf was het een struggle elke keer weer. Gelukkig heeft ze een simpel online boekhoudprogramma van haar boekhouder waar ze maandelijks gemakkelijk haar PGB facturen in kan aanmaken en verzenden. Voor de ZVW declaraties was het elke keer weer lastig. Hiervoor bestaan verschillende webapplicaties, via de softwareleverancier had ze een abonnement afgesloten om hun haar activiteiten te laten registreren, zodat zij gemakkelijk zelf haar declaraties kon versturen. Dat bleek ingewikkelder dan ze dacht, declaraties werden (gedeeltelijk) afgekeurd en ze vond het lastig en vooral tijdrovend om uit te zoeken waarom. Ze vroeg me mee te kijken en van het een kwam het ander. Het abonnement bij de “dure” softwareleverancier werd opgezegd, en voortaan stuurde ze haar gewerkte roosters naar mij. Ik deed de invoer van de activiteiten en verstuurde de declaraties. Het aantal afgewezen declaraties werd minder en die wel werden afgewezen ging ik uitpluizen. Zoeken naar de oorzaak en zonodig contact met de zorgverzekeraar EN met die uitkomst zorgen dat de volgende declaraties beter gingen. Ze gaf me ook haar log-in gegevens van haar boekhoudprogramma en stuurde me screen shots van betalingen. Ik houd een overzicht voor haar bij met verstuurde facturen en ontvangen betalingen. Op die manier hebben we inzichtelijk welke facturen betaald zijn, en voor welke ik dus navraag moet doen bij debiteuren. Ook hebben we zo inzichtelijk wat haar omzet is. En 1x in de maand stuur ik haar een simpel screenshotje van de totalen per maand. Dat is wat zij wil, gewoon in 1x zien hoe het staat. Geen -voor haar- ingewikkelde programma’s of excel bestanden, maar gewoon een simpele foto. Voor haar belastingaangifte heeft ze een boekhouder en maakt ze dus gebruik van een redelijk simpel programma om haar verkoop facturen in op te maken, maar ook om haar inkoopfacturen als ook de losse bonnetjes in te uploaden. Die inkoopfacturen stuurt ze inmiddels ook door naar mijn mailadres en die bonnetjes spaart ze nu voor me op. Je denkt misschien dat dat maar een kleine moeite is, maar als je niet van de computers bent en je elke keer weer denkt “he, getver dat moet ik ook nog doen”, dan vreet dat stiekem energie. Die energie kan ze toch veel beter in haar cliënten steken?! Sterker nog, daar krijgt ze energie van! En dat is wat ik haar gun. Zo weinig mogelijk vervelende gedachtenvreters. En dat wat zij hekelt, vind ik juist leuk. Mooie combinatie toch?! Zo komt haar bedrijfsnaam ZorgSamen (waaraan mijn mailadres is gekoppeld) niet alleen tot recht in haar vakgebied (samen met andere ZZP-ers zorgen), maar ook in onze samenwerking, want ik zorg er mede voor dat zij voor anderen kan zorgen 😃

Het leuke ervan is dat ze zo enthousiast is over mijn ondersteuning dat zelfs een aantal van haar collega ZZP-ers mij ook gevraagd hebben hen te ondersteunen bij hun administratie. Dit vind ik hartstikke leuk om te doen en van hier uit is dus ook mijn wens ontstaan een eigen VA bedrijf te starten.

Nadat dat ik de afgelopen week klaar was met het invoeren van activiteiten en aanmaken van declaraties voor mijn klanten, want dat moest echt gebeuren! Ben ik verder gegaan met mijn eigen Bedrijf. Wat dan? Vooral veel lezen, wat zijn er veel VA’s, platvormen voor VA’s, maar ook trainingen, workshops, webinars, E-books en ga zo maar door! Ik heb me op verschillende FB-groepen aangemeld, ingeschreven voor verschillende webinars, connecties gemaakt op LinkedIn en me ingeschreven voor de KVK-startersdag. Ik heb gezien dat er al heel wat ervaring in ons landje is, maar begrijp ook dat er nog veel vraag naar VA’s is. En dat die ervaren VA’s graag samenwerken met elkaar, ze ervaringen met elkaar delen en de startende VA’s willen helpen. Ik voel dus een warm welkom 😊 Ik zie toekomst in VSI!

Welnu, over 45 minuten begint er weer een webinar die ik wil volgen “JOUW KANSEN EN MOGELIJKHEDEN ALS VIRTUAL ASSISTANT”. Dus ik ga deze blog afronden.. en dan theetje klaarmaken, koekje erbij, pen en papier en goed luisteren 👂

Heb jij nu al een goed gevoel en vervelende administratieve klusjes waar je van wilt? Neem dan contact met me op!